BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, September 17, 2010

raya. the special edition.


assalamualaikum. yeah! untuk pengetahuan kamu semua. entry kali ni. merupakan entry yang ke-100 semenjak saya menceburkan diri dalam dunia maya blogger ini. oleh itu, saya akan cuba mengistimewakan entry kali ini dengan penggunaan ayat2 baku. haha. pelik? bukan. ia istimewa.

pertama, saya memang sudah rancang untuk jadikan entry yang ke-100 ini menceritakan perkara2 yg indah. 
hari cuti yang panjang yang amat di tunggu2 oleh siswa dan siska Universiti Pertahanan Nasional Malaysia jatuh pada 4 september. cuti yg diberikan memang panjang. assignment yang diberikan juga panjang2 berjela.
perhatikan muka saya yang girang tu. sudah tidak sabar nk pulang kerumah.

saya rasa kronologi saya pulang ke kampung saya sudah cerita pada entry yang lepas. oleh itu, saya dengan rasa malas. menyeru pembaca2 baca entry yang sebelum ni.

kedua, puasa. 2-3 hari sebelum raya saya amat merisaui sesuatu. iaitu mood. saya ibarat robot yang tidak mempunyai perasaan. saya tercari2 mood raya saya. mungkin sebab saya sudah selalu sangat atau taksub dengan sesuatu benda. sampai perangai saya dekat UPNM terbawa2 kesini. haish. risau. tetapi alhamdullilah. sehari sebelum raya itu. mood saya datang apabila terdengar suara lunak takbir raya dimasjid. sungguh merdu dan menyayat hati. sekarang ni baru ku faham. hari kemenangan orang islam. saya terfikir balek. saya sudah berjaya melawan sifat ego saya yang selama ini membelenggu saya. saya dapat membuang sifat malu saya. alhamdullilah. ramadhan kali ini. memang banyak mengubah saya. budaya saya. cara sy.

baiknya budak ini. haha.
baiklah. cerita tentang puasa. sekarang raya pula. hari raya pertama. sucikan diri dipagi raya. pakaian ku tidak lengkap. tetapi saya tetap bersyukur. sekurang kurang saya ada juga baju baru tahun ini.

bersama sepupu2.
makin tua. makin ramai pula sepupu ku ini. haha.
tidak ada kerja.
to be continued.

0 comments: